Oldalak

2012. május 24., csütörtök

Bodza ivólé gyorsfogyasztásra

leszedjük a bodzavirágot kb ennyi mennyiséget

 levágtam a vastagabb szárakat rola de természetesen már a fazék fölött hogy a virágpor ne hulljon ki feleslegesen a szemétbe mert ez a legfontosabb része... NEM KELL MEGMOSNI A VIRÁGOT!
 nemtudom hány literes ez a fazekam de 12 tuti van .. felengedtem vizzel a (virágokra) belevágtam 3 citromot kb 30 szem citrompotlot, 20 szem édesitöszert,  2 kilo cukrot , átkavartam és fedövel lefedve igy kell hagyni legalább másnapig de ha tovább akarjuk érlelni akkor szükséges bele egy kevés natrium benzonát vagy borkösav a felpezsgést megakadályozván. nekem már pezsgett fel ezért csinálom igy. többször kell átkavargatni , lehet kostolni és ha ugy gondoljuk hogy már izvilágunknak megfelelö akkor ásványvizes flakonokba szürjük  és hütöben vagy pincében pár napig eláll de nálunk 2-3 napnál nem tart tovább 10 liter :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése