Oldalak

2012. november 12., hétfő

kókuszos és fahéjas-citromos kelt tekercsek

hozzávalók: 
80 dkg liszt
4dkg élesztö 
kb 4dl tej
8dkg cukor
8dkg vaj v margarin
8dkg zsir
3tojássárgája
mokkáskanálnyi só

töltelékekhez
a maradék 3 tojásfehérje
8-10 deka kokusz
15 dkg cukor
evökanálnyi fahéj
pluszba még 2 tojásfehérje ha van fagyasztóból ki lehet venni 
citrom reszelt héja 

2deci tejben pici cukorral felfuttatjuk az élesztöt
a lisztet mikróban picit átlangyositjuk..azért kell csak hogy igy hamarabb fog megkelni a tészta
és belerakjuk az összes hozzávalókat, átgyurjuk sima tésztává és a tálba visszatéve letakarva meleg helyen duplájára kelesztjük 
közben amikor már a végéhez ért a kelesztés 3 tojásfehérjét kb 15 deka cukorral habosra kavarunk és hozzáadunk 8 deka kokuszreszeléket, de igazábol nincs jelentösége nagyon hogy 8 vagy 10 deka vagy csak 6 :) amennyit jónak látunk 
majd elövesszük a tésztát és négyfelé vesszük , majd 2 adagot egyesével kinyujtjuk és megkenjük a töltelékkel , feltekerjük mint a beiglit  és  felszeleteljük 1.5 cm es darabokra zsirozott tepsibe rakjuk és még ott is hagyjuk kb negyedorát kelni,  a másik 2 adaghoz viszont kell még 2 tojásfehérje ami nekem pluszban volt a fagyasztoban és abbol csináltam fahéjas habot  10 deka cukorral  tettem hozzá még egy kanál lisztet mert eléggé folyosnak éreztem a fehérjét meg belereszeljük a citromot és azzal is megkentem a 2 rudat majd szeletelni és tepsibe rakni de mindeközben már az elsö tepsi sülhet, hogy kinél mennyi ideig sül azt nemtudom nálam 20 perc egy tepsi kb..



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése