Oldalak

2012. május 16., szerda

Szilvásgombóc--ó-ó-ó-ó


hozzávalók:
1 kg krumpli megfözve picit sós vizben ( elvileg héjában kéne fözni de én simán anélkül fözöm)
ha megfött leöntjük  a levet rola összetörjük és nagyjábol kihütjük,
lehet enyhén meleg aztán hozzáadjuk a 20 deka lisztet 2 lanál buzadarát 1 tojást 2 kanálnyi olajat és jol
összekeverjük.
kicsit ragados de nembaj kitesszük az edényböl és jol lisztezett deszkán vagy munkalapon elkezdjük átgyurni
ahogy kivánja még a lisztet adhatunk hozzá még de ne legyen kemény.
majd felkockázzuk és kézbe veszünk egy kockát, belerakjuk a cukrozott fahéjas szilvát vagy beföttet én itt beföttel csináltam, és jol összegyurmákoljuk .
már közben a vizet felraktuk főni 
belerakosgatjuk a gombócokat és ahogy feljönnek a viz tetejére már jok is.
 jaa...elfelejtettem.... :)) elöre megpiritjuk a zsömlemorzsát kb 1,5 deci olajon 10-15 deka kb de én nem mértem mennyi mert szeretjük ha sok morzsába van forgatva.  a megfött gombocokat beleforgatjuk a morzsába és kész is.. 

jo étvágyat!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése