Oldalak

2012. június 17., vasárnap

Rongyos kifli dios és szezámos

hozzávalók:
60 deka liszt
3 deci tej
3 deka élesztö
kevés cukor
1 tojás
2 kanál tejföl
2 kanál olaj
pici só
1 margarin 
szezámmag 
dio


élesztöt felfuttatjuk a tejben és az összes hozzávalókkal kelt tésztát gyúrunk
böven duplájára kelesztjük
majd ha megkelt 8 darabra vágjuk és amennyire tudjuk vékonyra elnyujtjuk majd megkenjük nem folyósra olvasztott margarinnal ujabb adagot kinyujtunk és rátesszük.
 igy kapunk 2x 4 lapos kis tészta anyagot amit szépen szétnyujtunk ha tudjuk kerekre ha nem az se baj és én derelyevágoval körcikk szerüen felvagdostam tehát az egyik tésztábol lett 12 db 
ujra megkentem öket picit vajjal és feltekertem ugy hogy a hegyes vége marad kifelé  
olajozott vagy zsirozott tepsibe pakolni és hagyni kicsit megkelni majd tojással megkenni és szezámmal szortam le
ugyanigy csinálni a másik adag tésztát is csak azt még feltekerés elött megkentem kb 5 deka cukros dioval amit kicsit vizzel tettem kenhetö állagúvá és ezzel kentem meg a kiskifliket belül majd feltekertem és amikor ez az adag is megkelt a tepsiben átkentem tojással és a még megmaradt dios kencét rákentem kivülre is.
piros ropogosra sütjük

1 megjegyzés: