Oldalak

2012. június 21., csütörtök

Narancs lekvár

Volt itthon 2 db nagyobb narancsom, miután senkinek nem kellett igy eszembe jutott hogy csinálni kéne belöle valamit, igy lett kandirozott narancshéjam meg 2 kis üveg narancs lekvárom :)
 hozzávalok:
2 db nagyobb narancs
vizz épppen annyi ami ellepi
cukor kb 30 dkg
citromsav késhegynyi
natriumbenzonát
zselatin

a narancs héját zöldséghámozóval levagdostam, a narancsot összedaraboltam és feltettem főni  épp annyi vizbe ami ellepi és föztem kb 20 percig
majd átpasziroztam fém tésztaszűrőn és visszatettem főni majd beleraktam a cukrot de nincs jelentösége hogy 20 vagy 30 deka a cukor mert izlés dolga
ha felfött beleraktam egy evökanálnyi zselatint  amivel már csak ugy melegitettem hogy elolvadjon tehát nem fözzük!!!  és mehet üvegbe , natriumbenzonátot szortam rá és melegdunsztba tettem.

beleraktam még a citromsavat és föztem még vagy 15 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése